2020.04.30. Testnevelés
Sziasztok!
Ma egy picit más jellegű feladatot kaptok, mint korábban.
Nyisd meg az alábbi linket, és végezd el a feladatokat! Ha tetszett, lehet többször is.
https://wordwall.net/hu/resource/951268/testnevel%c3%a9s/otthon-edzek
A hétre ennyi a tesi, hétfőn találkozunk.
Jó pihenést!
Andi néni
2020. április 30., csütörtök
Matematika
2020.04.30. Matematika
Kedves Gyerekek!
Játékkal kezdünk ismét.
https://wordwall.net/hu/resource/742096/matek/szorz%c3%a1s-4-oszt-kv%c3%adz
A Mf. 39. oldal 1. feladatát oldd meg!
Ennél a feladatnál a látogatók számával kell megszorozni ( felső vízszintes sor ) a belépőjegy árát, ami 250 Ft.
A Mf. 39. oldal 2. a) feladatot kell még megoldanod.
Segítség: pl. 26*14+45*14=᥆
- Mivel a 26-ot és a 45-öt is 14-gyel kell szorozni, ezért elvégezhető úgy is a feladat, hogy a 26-ot és a 45-öt összeadjuk, zárójelbe tesszük, és a kapott összeget szorozzuk 14-gyel.
26*14 + 45*14 = 994 ( 3 lépésben kapjuk meg az eredményt így számolva)
⬊ ⬋ ⬊ ⬋
364 + 630
vagy:
(26 + 45)*14 = 994 ( 2 lépésben kapjuk meg az eredményt )
⬊ ⬋
71
Ez alapján próbáld a többit megoldani. Ezt a két feladatot kérem elküldeni.
Határidő: 2020.05.04.
Jó munkát!
Andi néni
Kedves Gyerekek!
Játékkal kezdünk ismét.
https://wordwall.net/hu/resource/742096/matek/szorz%c3%a1s-4-oszt-kv%c3%adz
A Mf. 39. oldal 1. feladatát oldd meg!
Ennél a feladatnál a látogatók számával kell megszorozni ( felső vízszintes sor ) a belépőjegy árát, ami 250 Ft.
A Mf. 39. oldal 2. a) feladatot kell még megoldanod.
Segítség: pl. 26*14+45*14=᥆
- Mivel a 26-ot és a 45-öt is 14-gyel kell szorozni, ezért elvégezhető úgy is a feladat, hogy a 26-ot és a 45-öt összeadjuk, zárójelbe tesszük, és a kapott összeget szorozzuk 14-gyel.
26*14 + 45*14 = 994 ( 3 lépésben kapjuk meg az eredményt így számolva)
⬊ ⬋ ⬊ ⬋
364 + 630
vagy:
(26 + 45)*14 = 994 ( 2 lépésben kapjuk meg az eredményt )
⬊ ⬋
71
Ez alapján próbáld a többit megoldani. Ezt a két feladatot kérem elküldeni.
Határidő: 2020.05.04.
Jó munkát!
Andi néni
Magyar irodalom Lapuné
IV.30. Olvasás
Kedves Gyerekek!
Ma Petőfi Sándor: A Tisza című versével fogtok megismerkedni!
Szeretném, ha először meghallgatnátok: A Tisza.
A verset a Tk.: 155. oldalán találod meg. Olvassátok el!!!
Az olvasás után a munkafüzet 68. oldalán lévő 2.5. és 6. feladatát kell megcsinálnotok!
-A 2.a részt önállóan kell megoldani!
- A b részhez adok segítséget!
-Az 5. feladatot szintén önállóan kell megoldanod!
- A 6.-hoz szintén adok segítséget!
Legyetek szívesek pontosan kitölteni a feladatokat!
- Újra a könyvben fogtok dolgozni, méghozzá rímeket fogtok keresni az első két versszakban!
Rím: a verssorok végének összecsengése pl. a versből: alkonyúlatánál-Tiszánál stb.
Írd ki az olvasás füzetedbe a rímeket!
A füzetet és a munkafüzetet kell lefényképezni és elküldeni nekem hétfőig!
A vers első három és utolsó két versszakát jövő hét péntekig ( Május 8.) kell megtanulni és
a szokott módon elküldeni nekem!!!!!!!!
Szép hosszú hétvégét kívánok!
Juli néni
Magyar nyelv Lapuné
IV.30. Nyelvtan
Kedves Gyerekek!
Folytatjuk az igék felszólító módját!
Ismétlés:
(Ezekkel az igékkel már foglalkoztunk másodikban, amikor a másképp ejtjük és másképp írjuk szavak helyesírásával megismerkedtünk. Mindig a legfontosabb az volt, hogy megkerestük a szótövét.
A felszólító módban lévő igék helyesírásánál is nagyon fontos lesz.)
Kedves Gyerekek!
Folytatjuk az igék felszólító módját!
Ismétlés:
A felszólító módú igealakkal kérést, akaratot, parancsot fejezünk ki. Legtöbbször felszólító mondatban áll.
A felszólító mód jele: j.
A felszólító módú ige csak jelen idejű lehet!
Pl.: köszönj, énekeljünk, felelj.
(Ezekkel az igékkel már foglalkoztunk másodikban, amikor a másképp ejtjük és másképp írjuk szavak helyesírásával megismerkedtünk. Mindig a legfontosabb az volt, hogy megkerestük a szótövét.
A felszólító módban lévő igék helyesírásánál is nagyon fontos lesz.)
Az -l, -ll végű igék felszólító módú alakjában -jj-t hallunk, de lj-t illetve llj-t írunk!
Pl.: kiabálj, énekeljetek, halljunk.
Délután a parkban sétáljunk!
Tanuljatok a hibáitokból!
sétáljunk j- felszólító mód jele
unk- igei személyrag
tanuljatok j - felszólító mód jele
a- kötőhang
tok - igai személyrag
A -d és-gy végű igék felszólító módú alakjában ggy-t vagy gy-t hallunk, ejtünk, de dj-t illetve gyj-t írunk. Pl.: álmodj, hagyjátok. Nagyon fontos dolog mindig keresd a szótövét !!!!!!!
aludjunk j- felszólító mód jele
unk- igei személyrag
maradjatok j - felszólító mód jele
a- kötőhang
tok - igai személyrag
A mai órán a -s,-sz,-z,-dz végű igékkel fogunk foglalkozni!
A következőket írod a füzetedbe!
IV.30. Az -s,-sz,-z,-dz végű igék
Az ige felszólító módjának -j jele gyakran megváltozik, módosul. Pl.: mosson, húzzad, másszátok, eddzen.
Öltözzetek át, és irány a medence!
Ne lökdössétek egymást a vízben!
Egyenletes tempóban ússzatok!
Az -s,-sz,-z,-dz végű igék felszólító módú alakjában megkettőzzük az igető utolsó mássalhangzóját, az s-t, az sz-t, a z-t, a dz-t. Pl.: mosson, másszon, nézzétek, fogóddzál.
öltözzetek z a felszólító mód módosult jele
e kötőhang
tek igei személyrag
lökdössünk s a felszólító mód módosult jele
Az -n és az -ny végű igék felszólító módú alakjában nny-t vagy ny-t hallunk, ejtünk, de nj-t illetve nyj-t írunk. PL.: osonjon, hányják.
pihenjenek j felszólító mód jele
e kötőhang
nek igei személyrag
A következőket írod a füzetedbe!
IV.30. Az -s,-sz,-z,-dz végű igék
Az ige felszólító módjának -j jele gyakran megváltozik, módosul. Pl.: mosson, húzzad, másszátok, eddzen.
Öltözzetek át, és irány a medence!
Ne lökdössétek egymást a vízben!
Egyenletes tempóban ússzatok!
Az -s,-sz,-z,-dz végű igék felszólító módú alakjában megkettőzzük az igető utolsó mássalhangzóját, az s-t, az sz-t, a z-t, a dz-t. Pl.: mosson, másszon, nézzétek, fogóddzál.
öltözzetek z a felszólító mód módosult jele
e kötőhang
tek igei személyrag
lökdössünk s a felszólító mód módosult jele
ünk igei személyrag
A következő feladatod a munkafüzetben lesz!
- Mf.: 91. oldal 1.a, ;2.a,b;3.a feladatát kell megcsinálnotok!
A füzetet és a munkafüzetet kell lefényképezni és elküldeni nekem hétfőig!
Jó munkát kívánok!
Juli néni
A következő feladatod a munkafüzetben lesz!
- Mf.: 91. oldal 1.a, ;2.a,b;3.a feladatát kell megcsinálnotok!
A füzetet és a munkafüzetet kell lefényképezni és elküldeni nekem hétfőig!
Jó munkát kívánok!
Juli néni
Magyar irodalom Lapuné
IV.30. Fogalmazás
Kedves Gyerekek!
A mai órán fogalmazási gyakorlatokat fogtok elvégezni!
A learningApps-on fogtok dolgozni, két tankocka lesz: https://learningapps.org/1770273,
https://learningapps.org/2228964,
Legyetek szívesek megoldani !
Jó munkát kívánok!
Juli néni
Kedves Gyerekek!
A mai órán fogalmazási gyakorlatokat fogtok elvégezni!
A learningApps-on fogtok dolgozni, két tankocka lesz: https://learningapps.org/1770273,
https://learningapps.org/2228964,
Legyetek szívesek megoldani !
Jó munkát kívánok!
Juli néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
03.12. Katolikus hittan
Nyissátok meg az alábbi linket és végezzétek el a feladatokat! E:\Halászból emberhalász 2012.docx
-
Kedves gyerekek! A mai órán újra átismételjük az igeragozásról tanult ismereteinket. Már a 8. leckében megismerkedtünk a sein ige ragozás...
-
V.11. Nyelvtan Kedves Gyerekek! A mai napon az igék módjait fogjuk gyakorolni a learningApps-on!...
-
IV.22. Olvasás A mai napon a LearningAppson-o fogtok dolgozni. Még mindig van olyan tanuló, akit ne...