Kedves Gyerekek!
A mai nap anyagát küldöm.
Gyakoroljátok a 12. lecke olvasását és fordítását!
Mf. 46./5.
Az írásbeli feladatot kérem elküldeni lefotózva a következő email címre:
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: március 25.
2020. március 23., hétfő
Angol emelt
2020.03.23. Angol emelt
Dear Kids! Kedves Gyerekek!
Ma egy kicsit a földrajzi ismereteinket bővítjük.
A Tk. 25. old. 1. a) feladatban szavakat látsz:
desert - sivatag
mountain - hegy
river - folyó
ocean - óceán
Írd ki a szótárfüzetbe, majd a szavak mellett látható négy képhez írd a megfelelő szót!
A lap alján található világtérképen dolgozz tovább!
Tk. 1. b) feladat: find a names of:
- a desert / Keresd meg egy sivatagnak a nevét! /
( Sahara Desert )
- four rivers / Keress 4 folyót!/
( Amazon, Yangtze, Mississippi, Nile )
- the four oceans / Keresd meg a négy óceánt! /
( Atlantic Ocean, Indian Ocean, Pacific Ocean, Arctic Ocean )
- three mountain ranges /Keress három hegyláncot, hegységet! /
( Rocky Mountain, Andes, Himalayas )
Ha ismeretlen szót találsz, jelentését a Mf. 84. oldalán találod. ---> English Accross the Curriculum- Geograhical places.
Írd ki a szótárfüzetbe őket és küldd el e-mailen vagy messengeren!
Határidő :2020.03.25.
Jó munkát!
Have a nice day.
Andi néni
Dear Kids! Kedves Gyerekek!
Ma egy kicsit a földrajzi ismereteinket bővítjük.
A Tk. 25. old. 1. a) feladatban szavakat látsz:
desert - sivatag
mountain - hegy
river - folyó
ocean - óceán
Írd ki a szótárfüzetbe, majd a szavak mellett látható négy képhez írd a megfelelő szót!
A lap alján található világtérképen dolgozz tovább!
Tk. 1. b) feladat: find a names of:
- a desert / Keresd meg egy sivatagnak a nevét! /
( Sahara Desert )
- four rivers / Keress 4 folyót!/
( Amazon, Yangtze, Mississippi, Nile )
- the four oceans / Keresd meg a négy óceánt! /
( Atlantic Ocean, Indian Ocean, Pacific Ocean, Arctic Ocean )
- three mountain ranges /Keress három hegyláncot, hegységet! /
( Rocky Mountain, Andes, Himalayas )
Ha ismeretlen szót találsz, jelentését a Mf. 84. oldalán találod. ---> English Accross the Curriculum- Geograhical places.
Írd ki a szótárfüzetbe őket és küldd el e-mailen vagy messengeren!
Határidő :2020.03.25.
Jó munkát!
Have a nice day.
Andi néni
Matek fejlesztő
2020.03.23.
Kedves Gyerekek!
Ezen az órán azoknak kell részt venni, akik az iskolában a hétfő 7. órákon ott voltak ( a tankerületi mérés előtt ). Természetesen az osztály bármely tagja bekapcsolódhat!
Az alábbi linkre kattintva oldd meg a feladatot, ha hibáztál próbáld újra!
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=363
Gyakorold a szorzótáblát, mert hamarosan ismét az írásbeli szorzással foglalkozunk és tudjátok, ahhoz tudni kell!
Jó játékot!
Andi néni
Kedves Gyerekek!
Ezen az órán azoknak kell részt venni, akik az iskolában a hétfő 7. órákon ott voltak ( a tankerületi mérés előtt ). Természetesen az osztály bármely tagja bekapcsolódhat!
Az alábbi linkre kattintva oldd meg a feladatot, ha hibáztál próbáld újra!
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=363
Gyakorold a szorzótáblát, mert hamarosan ismét az írásbeli szorzással foglalkozunk és tudjátok, ahhoz tudni kell!
Jó játékot!
Andi néni
Testnevelés
2020.03.23. Testnevelés
Kedves Gyerekek!
Remélem mindenki egészséges, és ahhoz, hogy az is maradjon, elengedhetetlen a mozgás.
Az alábbi linkre kattintva egy videót találsz. Kérlek állj fel és végezd vele együtt!
https://www.youtube.com/watch?v=XOCeK26gWMg
Mozgásra fel!
Andi néni
Kedves Gyerekek!
Remélem mindenki egészséges, és ahhoz, hogy az is maradjon, elengedhetetlen a mozgás.
Az alábbi linkre kattintva egy videót találsz. Kérlek állj fel és végezd vele együtt!
https://www.youtube.com/watch?v=XOCeK26gWMg
Mozgásra fel!
Andi néni
Környezet
2020.03.23. Környezet
Kedves Gyerekek!
Környezet órán is a virtuális térbe kényszerülünk. Tudom, hogy múlt hét hétfőre felmérést ígértem, és többen kérdeztétek mi lesz ezzel. Jelenleg még a megoldáson töröm a fejem, ha kitaláltam, szólni fogok. Addig is haladunk tovább.
A mai témánk : A mozgás
Olvasd el a Tk. 48-49. oldalát, majd az itt található vázlatot másold le a füzetbe! Ezt kell megtanulni.
Kedves Gyerekek!
Környezet órán is a virtuális térbe kényszerülünk. Tudom, hogy múlt hét hétfőre felmérést ígértem, és többen kérdeztétek mi lesz ezzel. Jelenleg még a megoldáson töröm a fejem, ha kitaláltam, szólni fogok. Addig is haladunk tovább.
A mai témánk : A mozgás
Olvasd el a Tk. 48-49. oldalát, majd az itt található vázlatot másold le a füzetbe! Ezt kell megtanulni.
Mozgás
-
az élőlények önállóan képesek mozogni (
növények, állatok, ember )
-
mozgás lehet: - helyváltoztató
- helyzetváltoztató
- egyenletes sebességű
- gyorsuló
- lassuló
-
a tárgyak nem mozognak saját erőből à
mozgásukhoz energia szükséges
-
amikor két test egymásnak megy, azt
ütközésnek nevezzük à hanghatás kíséri
helyváltoztató mozgás: az élőlény
vagy tárgy egyik helyről a másikra kerül
helyzetváltoztató mozgás: az élőlény
vagy tárgy ugyanazon a helyen maradva mozog
Nézd meg az alábbi videót, ami segít abban, hogy a Mf. 54. old. 2. feladatát el tudd készíteni!
A videón paradicsomot látsz, a feladat fát kér. A paradicsomnak lágy szára, a fának fás szára van.
A Mf. 54. old. 3, 4, feladatot oldd meg!
Végül csapj egy kis zajt a Mf. 55. old. 7. feladat segítségével!
A munkafüzet feladatait küldd el!
Határidő: 2020. 03. 26.
Jó munkát!
Andi néni
Matematika
2020.03.23. Matematika
Kedves Gyerekek!
Mindenkinek küldök egy nagy virtuális ölelést! Elégedett vagyok veletek, remekül megbirkóztok a feladatokkal!
Picit a technika világa közbeszólt, miért ne pont most mondja be az unalmast a laptopom. :( Viszont orvosoltuk a helyzetet, és most már remélem minden jól fog működni.
Ha valakinek még van elmaradása, kérem pótolja!
Szeretném, ha leellenőriznétek az előző órai házi feladatot, a megoldást itt találjátok:
Vizsgáljuk meg ezt az összeget!
2510 --> Szám? Igen.
---> Páros? Igen, mert 0-ra végződik.
---> Számjegyeinek összege 15? Nem, mert 2+5+1+0=8
Tehát a páros számok halmazába kerül.
Mf. 25. old. 4. b) ----> Figyelj, hogy az a) feladat számait kell beírni.
Az elkészült feladatokat küldd el!
Határidő: 2020.03.24.
meszarosandrea008@gmail.com
Jó munkát!
Andi néni
Kedves Gyerekek!
Mindenkinek küldök egy nagy virtuális ölelést! Elégedett vagyok veletek, remekül megbirkóztok a feladatokkal!
Picit a technika világa közbeszólt, miért ne pont most mondja be az unalmast a laptopom. :( Viszont orvosoltuk a helyzetet, és most már remélem minden jól fog működni.
Ha valakinek még van elmaradása, kérem pótolja!
Szeretném, ha leellenőriznétek az előző órai házi feladatot, a megoldást itt találjátok:
A Tk. 106. o. 106. old. 1. b) feladatnál csak az az állítás hamis, hogy : Nincs olyan madár, amelyik ragadozó. A többi igaz.
Nézd meg, jól dolgoztál-e!
Folytatjuk a csoportosításokat, de most már számokkal.
Mf. 25. old. 4.a) feladat
pl.: 1640
+ 870
2510
Vizsgáljuk meg ezt az összeget!
2510 --> Szám? Igen.
---> Páros? Igen, mert 0-ra végződik.
---> Számjegyeinek összege 15? Nem, mert 2+5+1+0=8
Tehát a páros számok halmazába kerül.
Mf. 25. old. 4. b) ----> Figyelj, hogy az a) feladat számait kell beírni.
Az elkészült feladatokat küldd el!
Határidő: 2020.03.24.
meszarosandrea008@gmail.com
Jó munkát!
Andi néni
Magyar irodalom Lapuné
III.23. Olvasás
Rumini: IX. fejezet
Az aranyvadász
A következő fejezet amit fel kell dolgoznunk a IX. fejezet. Szokásomhoz híven szintén kérdéseket fogtok kapni, amelyre válaszolnotok kell.
1. Hogyan hívták a patkányok hajóját?
2. Mit főztek a patkányok?
3. Mit tároltak a hordóban?
4. Mi történt a patkányokkal?
5. Sorold fel , hogy milyen élelmiszereket tett Rumini a zsákjába!
6. Mi történt Ruminivel a hajón?
7.Hogy hívják a kalózokat? Sorolj fel minél többet! Számozással állítsd a neveket betűrendbe!
8. Rajz!
A kérdésekre mondattal válaszoljatok! Péntekre kérem!!!!!!!!!!!!
Jó munkát kívánok! Juli néni
Rumini: IX. fejezet
Az aranyvadász
A következő fejezet amit fel kell dolgoznunk a IX. fejezet. Szokásomhoz híven szintén kérdéseket fogtok kapni, amelyre válaszolnotok kell.
1. Hogyan hívták a patkányok hajóját?
2. Mit főztek a patkányok?
3. Mit tároltak a hordóban?
4. Mi történt a patkányokkal?
5. Sorold fel , hogy milyen élelmiszereket tett Rumini a zsákjába!
6. Mi történt Ruminivel a hajón?
7.Hogy hívják a kalózokat? Sorolj fel minél többet! Számozással állítsd a neveket betűrendbe!
8. Rajz!
A kérdésekre mondattal válaszoljatok! Péntekre kérem!!!!!!!!!!!!
Jó munkát kívánok! Juli néni
Magyar nyelv Lapuné
III. 23. Nyelvtan
A nyelvtan füzetbe kérem a következőket leírni!
Az ige kijelentő módja T
A kijelentő módú igével kijelentünk, közlünk megállapítunk valamit( pl. énekelünk, megyünk, olvasnak, utaznak). Háromféle időben használjuk:
- múlt : a cselekvés, történés már megtörtént,( mankó- tegnap) jele: mgh.:tt, msh.:t pl. olvasott, ment
- jelen: a cselekvés, történés most megy végbe( mankó-most) jel: nincs pl. színez
- jövő: a cselekvés, történés még nem ment végbe ( mankó- holnap: jel: - főnévi igenév+ fog segédige pl.: olvasni fogunk, - jövő időre utaló szó+ jelen idejű ige pl.: majd tanulok.
A kijelentő módú igék leggyakrabban kijelentő mondatokban szerepelnek, de előfordulnak kérdő vagy felkiáltó mondatban is.
jelen múlt jövő
E/1. ( én) ülök ültem ülni fogok
E/2. (te) ülsz ültél ülni fogsz
E/3. (ő) ül ült ülni fog
T/1. (mi) ülünk ültünk ülni fogunk
T/2. (ti) ültök ültetek ülni fogtok
T/3. (ők) ülnek ültek ülni fognak
Pótold a hiányzó ragozott igét!
1. feladat: E/2. múlt, utazik: _______________________
E/ 1. jövő, mosolyog: _______________________
T/3. jelen, ír: _____________________
T/ 1. jövő, mesél:_____________________
E/3. múlt, van: _________________________
Pótold a szám/személyt és az időt!
2. feladat: szánkóztam:__________________
nézni fognak:_____________________
ültetek: _____________________
menekültünk:____________________
tanulni fogtok:______________________
A füzetet kérem lefényképezni és elküldeni nekem!
Jó munkát kívánok!
Juli néni
A nyelvtan füzetbe kérem a következőket leírni!
Az ige kijelentő módja T
A kijelentő módú igével kijelentünk, közlünk megállapítunk valamit( pl. énekelünk, megyünk, olvasnak, utaznak). Háromféle időben használjuk:
- múlt : a cselekvés, történés már megtörtént,( mankó- tegnap) jele: mgh.:tt, msh.:t pl. olvasott, ment
- jelen: a cselekvés, történés most megy végbe( mankó-most) jel: nincs pl. színez
- jövő: a cselekvés, történés még nem ment végbe ( mankó- holnap: jel: - főnévi igenév+ fog segédige pl.: olvasni fogunk, - jövő időre utaló szó+ jelen idejű ige pl.: majd tanulok.
A kijelentő módú igék leggyakrabban kijelentő mondatokban szerepelnek, de előfordulnak kérdő vagy felkiáltó mondatban is.
jelen múlt jövő
E/1. ( én) ülök ültem ülni fogok
E/2. (te) ülsz ültél ülni fogsz
E/3. (ő) ül ült ülni fog
T/1. (mi) ülünk ültünk ülni fogunk
T/2. (ti) ültök ültetek ülni fogtok
T/3. (ők) ülnek ültek ülni fognak
Pótold a hiányzó ragozott igét!
1. feladat: E/2. múlt, utazik: _______________________
E/ 1. jövő, mosolyog: _______________________
T/3. jelen, ír: _____________________
T/ 1. jövő, mesél:_____________________
E/3. múlt, van: _________________________
Pótold a szám/személyt és az időt!
2. feladat: szánkóztam:__________________
nézni fognak:_____________________
ültetek: _____________________
menekültünk:____________________
tanulni fogtok:______________________
A füzetet kérem lefényképezni és elküldeni nekem!
Jó munkát kívánok!
Juli néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
03.12. Katolikus hittan
Nyissátok meg az alábbi linket és végezzétek el a feladatokat! E:\Halászból emberhalász 2012.docx
-
Kedves gyerekek! A mai órán újra átismételjük az igeragozásról tanult ismereteinket. Már a 8. leckében megismerkedtünk a sein ige ragozás...
-
V.11. Nyelvtan Kedves Gyerekek! A mai napon az igék módjait fogjuk gyakorolni a learningApps-on!...
-
IV.22. Olvasás A mai napon a LearningAppson-o fogtok dolgozni. Még mindig van olyan tanuló, akit ne...