2020. március 23., hétfő

Német emelt

Kedves Gyerekek!
A mai nap anyagát küldöm.
Gyakoroljátok a 12. lecke olvasását és fordítását!
Mf. 46./5.
Az írásbeli feladatot kérem elküldeni lefotózva a következő email címre:
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: március 25.

Angol emelt

2020.03.23. Angol emelt

Dear Kids! Kedves Gyerekek!

Ma egy kicsit a földrajzi ismereteinket bővítjük.

A Tk. 25. old. 1. a) feladatban szavakat látsz:
        desert    -  sivatag
        mountain -  hegy
        river   - folyó
        ocean  - óceán

Írd ki a szótárfüzetbe, majd a szavak mellett látható négy képhez írd a megfelelő szót!

A lap alján található világtérképen dolgozz tovább!

Tk. 1. b) feladat: find a names of:
                           - a desert / Keresd meg egy sivatagnak a nevét! /
                             ( Sahara Desert )
                            - four rivers  / Keress 4 folyót!/
                              ( Amazon, Yangtze, Mississippi, Nile )
                            - the four oceans / Keresd meg a négy óceánt! /
                              ( Atlantic Ocean, Indian Ocean, Pacific Ocean, Arctic Ocean )
                             - three mountain ranges /Keress három hegyláncot, hegységet! /
                               ( Rocky Mountain, Andes, Himalayas )
Ha ismeretlen szót találsz, jelentését a Mf. 84. oldalán találod. ---> English Accross the Curriculum- Geograhical places.

Írd ki a szótárfüzetbe őket és küldd el e-mailen vagy messengeren!
Határidő :2020.03.25.
Jó munkát!
Have a nice day.
Andi néni



Matek fejlesztő

2020.03.23.

Kedves Gyerekek!

Ezen az órán azoknak kell részt venni, akik az iskolában a hétfő 7. órákon ott voltak ( a tankerületi mérés előtt ). Természetesen az osztály bármely tagja bekapcsolódhat!

Az alábbi linkre kattintva oldd meg a feladatot, ha hibáztál próbáld újra!

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=363

Gyakorold a szorzótáblát, mert hamarosan ismét az írásbeli szorzással foglalkozunk és tudjátok, ahhoz tudni kell!

Jó játékot!

Andi néni

Testnevelés

2020.03.23. Testnevelés

Kedves Gyerekek!

Remélem mindenki egészséges, és ahhoz, hogy az is maradjon, elengedhetetlen a mozgás.
Az alábbi linkre kattintva egy videót találsz. Kérlek állj fel és végezd vele együtt!

https://www.youtube.com/watch?v=XOCeK26gWMg

Mozgásra fel!
Andi néni

Környezet

2020.03.23. Környezet

Kedves Gyerekek!

Környezet órán is a virtuális térbe kényszerülünk. Tudom, hogy múlt hét hétfőre felmérést ígértem, és többen kérdeztétek mi lesz ezzel. Jelenleg még a megoldáson töröm a fejem, ha kitaláltam, szólni fogok. Addig is haladunk tovább.

A mai témánk : A mozgás

Olvasd el a Tk. 48-49. oldalát, majd az itt található vázlatot másold le a füzetbe! Ezt kell megtanulni.


Mozgás
-          az élőlények önállóan képesek mozogni ( növények, állatok, ember )
-          mozgás lehet: - helyváltoztató
                       - helyzetváltoztató
                       - egyenletes sebességű
                       - gyorsuló
                       - lassuló

-          a tárgyak nem mozognak saját erőből à mozgásukhoz energia szükséges
-          amikor két test egymásnak megy, azt ütközésnek nevezzük à hanghatás kíséri

helyváltoztató mozgás: az élőlény vagy tárgy egyik helyről a másikra kerül

helyzetváltoztató mozgás: az élőlény vagy tárgy ugyanazon a helyen maradva mozog


Nézd meg az alábbi videót, ami segít abban, hogy a Mf. 54. old. 2. feladatát el tudd készíteni!



A videón paradicsomot látsz, a feladat fát kér. A paradicsomnak lágy szára, a fának fás szára van. 

A Mf. 54. old. 3, 4, feladatot oldd meg!

Végül csapj egy kis zajt a Mf. 55. old. 7. feladat segítségével!

A munkafüzet feladatait küldd el!
Határidő: 2020. 03. 26.

Jó munkát!
Andi néni

Matematika

2020.03.23. Matematika

Kedves Gyerekek!

Mindenkinek küldök egy nagy virtuális ölelést! Elégedett vagyok veletek, remekül megbirkóztok a feladatokkal!
Picit a technika világa közbeszólt, miért ne pont most mondja be az unalmast a laptopom. :( Viszont orvosoltuk a helyzetet, és most már remélem minden jól fog működni.
Ha valakinek még van elmaradása, kérem pótolja!
Szeretném, ha leellenőriznétek az előző órai házi feladatot, a megoldást itt találjátok:

A Tk. 106. o. 106. old. 1. b) feladatnál csak az az állítás hamis, hogy : Nincs olyan madár, amelyik ragadozó. A többi igaz.
Nézd meg, jól dolgoztál-e!

Folytatjuk a csoportosításokat, de most már számokkal.
Mf. 25. old. 4.a) feladat

          pl.:     1640
                  +  870
                    2510

Vizsgáljuk meg ezt az összeget!
    2510 --> Szám? Igen.
             ---> Páros? Igen, mert 0-ra végződik.
             ---> Számjegyeinek összege 15? Nem, mert 2+5+1+0=8
Tehát a páros számok halmazába kerül.

Mf. 25. old. 4. b) ----> Figyelj, hogy az a) feladat számait kell beírni.

Az elkészült feladatokat küldd el!

Határidő: 2020.03.24.

meszarosandrea008@gmail.com

Jó munkát!
Andi néni

Magyar irodalom Lapuné

III.23.                                                    Olvasás

                                                    Rumini: IX. fejezet
                                                       Az aranyvadász

A következő fejezet amit fel kell dolgoznunk a IX. fejezet. Szokásomhoz híven szintén kérdéseket fogtok kapni, amelyre válaszolnotok kell.
1. Hogyan hívták a patkányok hajóját?
2. Mit főztek a patkányok?
3. Mit tároltak a hordóban?
4. Mi történt a patkányokkal?
5. Sorold fel , hogy milyen élelmiszereket tett Rumini a zsákjába!
6. Mi történt Ruminivel a hajón?
7.Hogy hívják a kalózokat? Sorolj fel minél többet! Számozással állítsd a neveket betűrendbe!
8. Rajz!

A kérdésekre mondattal válaszoljatok!                    Péntekre kérem!!!!!!!!!!!!

Jó munkát kívánok!               Juli néni



Magyar nyelv Lapuné

III. 23.                                   Nyelvtan

A nyelvtan füzetbe kérem a következőket leírni!

                                                       Az ige kijelentő módja                                               T

A kijelentő módú igével kijelentünk, közlünk megállapítunk valamit( pl. énekelünk, megyünk, olvasnak, utaznak). Háromféle időben használjuk:
- múlt : a cselekvés, történés már megtörtént,( mankó- tegnap) jele: mgh.:tt, msh.:t pl. olvasott, ment
- jelen: a cselekvés, történés most megy végbe( mankó-most) jel: nincs pl. színez
- jövő: a cselekvés, történés még nem ment végbe ( mankó- holnap: jel: - főnévi igenév+ fog segédige pl.: olvasni fogunk, - jövő időre utaló szó+ jelen idejű ige pl.: majd tanulok.

A kijelentő módú igék leggyakrabban kijelentő mondatokban szerepelnek, de előfordulnak kérdő vagy felkiáltó mondatban is.
                 jelen                     múlt                   jövő
E/1. ( én)  ülök                    ültem                  ülni fogok
E/2.  (te)   ülsz                     ültél                   ülni fogsz
E/3.  (ő)    ül                         ült                      ülni fog

T/1.  (mi)   ülünk                 ültünk                 ülni fogunk
T/2.   (ti)    ültök                  ültetek                 ülni fogtok
T/3.   (ők)   ülnek                 ültek                   ülni fognak

Pótold a hiányzó ragozott igét!
1. feladat: E/2. múlt, utazik: _______________________
                 E/ 1. jövő, mosolyog: _______________________
                 T/3. jelen, ír:  _____________________
                 T/ 1. jövő, mesél:_____________________
                  E/3. múlt, van: _________________________


Pótold a szám/személyt és az időt!
2. feladat: szánkóztam:__________________
                 nézni fognak:_____________________
                 ültetek: _____________________
                 menekültünk:____________________
                 tanulni fogtok:______________________

A füzetet kérem lefényképezni és elküldeni nekem!

Jó munkát kívánok!

Juli néni



03.12. Katolikus hittan

 Nyissátok meg az alábbi linket és végezzétek el a feladatokat! E:\Halászból emberhalász 2012.docx